18 december 2008

Wilde ideeën & nieuwe muziek (7)

  • Het Tilburgse Destine tekende deze week een platendeal met SONY Music. En ze filmden het:



  • Gefeliciteerd jongens!
  • Is het een goede grap of een manier om het onvermogen van de gevestigde muziekindustrie aan de kaak te stellen? Ik hoop allebei. Bopaboo: waar je je gebruikte MP's kunt ruilen voor nieuwe! In elk geval levert het een boel speculatie op, waar Bopaboo op hun blog op reageert. (via Jorn en Martijn)
  • Het Japanse TV-station Wowow heeft een nieuwe Radiohead-site gelanceerd waarbij je de live-versie van '15 Step’ zelf kunt regisseren. Er wordt gebruik gemaakt van 12 camera’s waarmee je kunt switchen om zo je eigen unieke video te kunnen maken. Elke camera staat voor een bepaalde kleur en zo creëer je een soort regenboog (heb je 'em?). De laadtijd van de video is lang, maar het idee achter deze site erg goed. (via)

  • In de reacties op dit blog worden soms interessante discussies gevoerd en nieuwe tips gegeven. Hier, hier, hier, hier en hier bijvoorbeeld. Doe er uw voordeel mee!

4 opmerkingen:

Bram de Wijs zei

Wat vind jij daar nou van, dat Sony Destine tekent? Behalve te gek voor de band natuurlijk... zegt het ook niet iets over 'de industrie'? Hoe lang is het geleden dat een major een undergroundbandje tekende? Ik vind het wel opvallend, maar het lijkt me een goed teken als platenmaatschappijen weer wat meer risico durven te gaan nemen. Maar hoe komt dat ineens??

Unknown zei

Bel Robin maar even en vraag hem wat ik vind van deze deal :-)

Bram de Wijs zei

Haha ja dat kan ik wel raden, maar ik bedoel meer in het algemeen. Bovendien mag ik toch hopen dat Sony van plan is iets nieuws te gaan proberen, als ze schijnbaar nieuwe moed hebben gevonden om bandjes te tekenen.....

Unknown zei

Ik hoop niet meer, Bram. Ik wil garanties, zeker weten en alleen betalen voor bewezen toegevoegde waarde. Anders doe ik het liever zelf.

En de laatste keer dat SONY iets 'nieuws' probeerde, heette Red Ink, het zoveelste briljante plan van een major label om alle moeilijke, kleine en alternatieve acts op een apart label uit te brengen. Binnen een jaar opgeheven...