26 februari 2009

Wilde ideeën & nieuwe muziek (9)

  • 't Is wat veel leeswerk, soms een tikje academisch en oubollig geschreven, maar als je tijd over hebt haal je er altijd wat nuttigs uit: de on-line marketing coach, samengesteld en gratis (!) on-line gezet door Hogeschool van Beeldende Kunsten, Muziek en Dans/Hanzehogeschool Groningen. Met name hoofdstuk 3, 7 en 8 lijken me boeiend en relevant voor lezers van dit blog. Dank voor de tip, Johan.
  • Het Overijsselse Swelter (prachtig artwork, prachtige site) presenteert morgenavond hun debuutalbum in Hedon, Zwolle. Met speciale gast uit Utrecht. Gaat dat zien:
  • Het album kun je vast luisteren.
  • Niclas heeft ook een tof idee, samen met 2 vrienden:

  • Aan de header van hun site te zien lezen The Medics dit blog ook regelmatig: ieder platform staat erbij. Goedzo. Wel even de link naar Bandcamp van .mu naar .com veranderen, jongens! Maar die 3 gratis tracks van jullie EP zijn een fijn kadootje, geproduceerd door Pim van Silence Is Sexy.
  • The Presidents of The USA maken het wel erg bont: met een iTunes App van slechts $3 (3 dollar!) haal je hun 4 albums binnen, plus een hoop niet eerder uitgebracht materiaal en foto's. Over value for money gesproken! Zanger/gitarist Dave Dederer is inmiddels ook een vrij succesvol internet-ondernemer. Lees hier en hier meer over de actie, app en Dave. Dank voor de tip, Martijn.
  • Lowlands-directeur Eric van Eerdenburg legt op Frankwatching uit hoe zijn festival uitverkoopt zonder noemenswaardige betaalde reclame, maar dankzij internet:



  • Van Twitters 7 kritische succesfactoren steek je ook wat op!

Geen opmerkingen: