24 december 2009

Danny Vera doet het zo (slot)

Aanhouder Danny Vera vertelt hoe hij na 4 albums te hebben opgenomen (waarvan 3 in eigen beheer, de laatste zelfs in Nashville) in een Royal Club-commercial belandde en huisband werd van Voetbal Insite: "Ik zag in De Wereld Draait Door een stukje over een trompettist die een voorwoord in zijn CD had gekregen van Martin Bril [die trompettist was de onovertroffen Eric Vloeimans]. Iets dergelijks leek mij ook leuk voor de film die Shooting Star had gemaakt van mijn albumopnamen in Nashville. Een bevriende journalist had Johan Derksen ooit geïnterviewd, waarbij Derksen vertelde mijn muziek leuk te vinden. Dus achterhaalde ik Johans nummer, belde en sprak uiteindelijk bijna 3 uur met hem over muziek. Hij wilde graag meewerken aan mijn Nashville-film."

Twee dagen voor de afspraak die Danny met Derksen had, mailde Johan met de boodschap dat RTL een nieuwe formule voor Voetbal Insite had bedacht: "Daarin moest een bandje zitten. Johan vond het eigenlijk niet nodig ('Het is een praatprogramma over voetbal'), maar zei dat als ik interesse had ik het kon worden. Hij zat niet te wachten op een of ander coverbandje. Dus sinds begin augustus zijn mijn band en ik huisband van Voetbal Insite."

En Danny's geluk hield niet op: "Weer 2 maanden later belde Good Sounds, een muziekbedrijf dat deuntjes voor reclames maakt. Of ik een commercial van Royal Club wilde inzingen. 'Prima' dacht ik en reed diezelfde avond nog naar Amsterdam. Toen het klaar was bleek dat er nog meer liedjes in de running waren voor diezelfde commercial. Maar zoals dat gaat in de snelle reclamewereld: vrijdagochtend werd ik gebeld dat ik maandag op TV te horen zou zijn.

Nadat de spot een week had gedraaid kwamen er zoveel positieve reacties binnen, dat ik samen met de jongens van Good Sounds het liedje heb afgeschreven, opgenomen en uitgebracht als single. Binnen 2 weken stond Headin’ For The City op #10 bij iTunes, kwam binnen in de Top 100 en steeg een week later naar #46. In de 12 jaar dat ik bezig ben was dat nog nooit voorgekomen!"

2009 Was een mooi jaar voor Danny en zijn positieve verhaal het soort waarmee EHPO de Kerstdagen graag ingaat. De aanhouder wint, ook in muziek. Of zoals Danny zegt: "Het leven is te kort om je droom niet te verwezenlijken." Amen.

1 opmerking:

De Skater zei

Idd leuk! Merry christmas ehpo!