12 mei 2011

Feestje (75) - Hit Me Baby!

René de Vries' leven draait om muziek: als muzikant, producer en boeker is hij er dagelijks mee bezig. Veel van zijn vrienden zijn ook actief in de muziekscene. Af en toe laat je elkaar dan horen van welke muziek je een luisterpaal krijgt en deel je je nieuwste ontdekkingen. Maar, hoe goed je ook op de hoogte bent, er blijven altijd verborgen muzikale schatten. Goeie liedjes met vette sounds, die toch aan je voorbij zijn gegaan. En die je bovendien zelden ergens voorbij hoort komen: dat is toch frustrerend?

René: 'Laatst reed ik met LittleThingsThatKill in de bandbus naar huis (ik viel in als bassist voor een gig op Oranjepop), toen er weer een aantal fijne tracks voorbij kwamen, die voor mij onbekend waren. Ik dacht: nu is de maat vol! Dus vroeg ik me af, waarom organiseren we niet met een groep gelijk- of andersgestemde muzikanten een aantal muziekluister- en analyseeravonden, met diepgang en bier? Goed plan, reageerde de rest van de band onmiddelijk. Maar dan dat niet alleen, laten we ook commentaar geven op de muziek en in hoeverre het volgens ons een Hit is. En ziedaar: Hit Me Baby was geboren!

Het leek ons een te leuk idee om dit alleen voor ons vieren te organiseren. Dus heb ik via Facebook veel meer mensen uitgenodigd voor
de groep. Leuk daaraan is dat het qua muziekrichting en professioneel niveau een heel gemêleerd en uitdagend gezelschap gaat worden, omdat ik uit veel verschillende muzikale richtingen mensen ken en heb uitgenodigd. Ik sluit daarom niet uit dat hier leerzame contacten en/of leuke samenwerkingen uit voortkomen. Hit Me Baby-broedplaats is kunstcafé Dwaze Zaken, tegenover Amsterdam CS, waar ik al anderhalf jaar elke maandagavond live muziek boek. Een inspirerende, gezellige plek, waar ook het ‘bier enzo’ gecovered wordt.'

Dus ben je een muzikant, producer, tekstschrijver, muziekliefhebber en heb je interesse in het analyseren van een aantal tracks, netwerken of bier (of ben en heb je het allemaal)? Wees dan welkom op 26 juni a.s. om 19.30u in kunstcafé Dwaze Zaken, tegenover Amsterdam CS, Prins Hendrikkade 50. Waar wacht je nog op?

En de Hit van LTTK? Da's deze:

Geen opmerkingen: