6 maart 2012

Perfect Inspiration for Hunters (according to @mauritswesterik)

GEM's vierde album Hunters Go Hungry kwam op 1 september 2011 uit. Een vrij briljant album. De komende tijd gaat de band, met een heuse Voorjaarstour, weer op pad om dat te laten horen. Maurits Westerik is de zanger van GEM. En hij laat ons ook nog eens iets heel anders horen: 14 liedjes die hij - en de band - veel en vaak en met veel plezier luisterde(n) tijdens de opname van Hunters. Songs die de sound van het album sterk hebben beïnvloed. Een selectie die overigens niet zou misstaan als een Perfect Kippenvel. En dan overdrijven we niet. Onder het artwork een persoonlijke noot van Maurits. Pak je agenda ook even, kun je gelijk een keuze maken op de flyer waar je GEM gaat zien... Data bovenaan deze post!

HIERRR de lijst in Spotify (helaas niet alles),
HIERRR de download!

Enjoy!'Naast foto's, afbeeldingen, wellicht films en het onderweg zijn, was dit mijn muzikale inspiratie voor het het maken van Hunters Go Hungry. Het jagen, de honger. Iets wat we allemaal wel delen. Sommige liedjes spelen we ook live met GEM. Het zijn liedjes die ik onderweg naar de studio draaide, en terug naar huis. Maar het was ook de muziek die ik draaide als ik naar een plek toe ging om te schrijven. Trouwens, nu ik zo nadenk over die periode: in het midden van de opnamesessies heb ik een botsing gehad op de A27, verder goed afgelopen, maar mijn eerste auto was total loss. Dat gebeurde precies tussen het opnemen van de A- en B- kant van Hunters Go Hungry. Ik draag deze verzameling liedjes op aan die auto, mede dankzij die auto(-radio) kon ik hier naar luisteren.' - Maurits

Geen opmerkingen: