7 augustus 2012

Schatgraven in #Spotify (30) - Big Star (2 voor de prijs van 1)

Wie? Big Star (Wiki)
Welke? #1 Record/Radio City
Wanneer? 1972 resp. 1974
Wat? De Amerikaanse Beatles-met-een-scheut-soul, maar dan nagenoeg genegeerd en miskend tot 10-15 jaar geleden.
Waarom? Ik smokkel omdat beide albums eerder op 1 midprice-cd verschenen, het beste tientje dat je ooit aan muziek uitgaf (samen met die 14 piek die je aan de cd kunt uitgeven waar Grams Parsons' beide solo-albums op staan). Die midprice Big Star is er niet meer, Spotify gelukkig wel. Kost ook een tientje.
Woogtepunten? Van #1 Record: The Ballad of El Goodo, In The Street, Thirteen (het mooiste man-met-gitaar-liedje ooit gemaakt, lees maar), Don't Lie To Me, When My Baby's Beside Me, My Life Is Right, St 110/6, In The Street. Da's dus zo ongeveer de hele plaat... Van Radio City: Daisy Glaze, September Gurls, Back of a Car, Way Out West, O My Soul, You Get What You Deserve, I'm In Love With A Girl.
Luister #1 Record en Radio City op Spotify. Deze vakantieserie op EHPO is in z'n geheel aan te klikken via deze tag en van ieder album heb ik 2 favoriete tracks verzameld in de Spotify-playlist Schatgraven in Spotify. Shufflen maar! Vandaag niet leuk, niet je smaak of hoor ik het verkeerd? Vanmiddag om 12.30u en morgen om 9.30u een nieuwe poging.

Geen opmerkingen: