14 september 2012

TAIFD! Perfect Vrijdagmiddag Disco #8 (according to @atease)

Je hoort/ziet het steeds meer mensen zeggen, roepen, twitteren, bloggen en posten: TAIFD! Precies: Thank Adriaan It's Fridaymiddag Disco! De betere muziek voor in de kantoortuin, bij de vrijmibo of voor die lastige eindsprint (alhoewel, anders til je het gewoon het weekend over - beter). Mét must-read leesvoer, ook al door Adriaan. YOLO? No way! TAIFD!

HIER de lijst in Spotify. Enjoy!
'Klaar met die festivals! Wel met een hoogtepunt er uit: Into The Great Wide Open 2012! Weer gewoon op vrijdag naar kantoor. Dus ook een vrijdagmiddagdisco. Hier is editie 8:'

1. The Black Keys - Lonely Boy
The Black Keys deden de grondvesten van de Alpha schudden. Lonely Boy ging er in als koek. Deze keer een wat retro-lijstje en zo nieuw is deze ook niet meer. Maar je weekend is wel alvast begonnen!

2. Belle & Sebastian - Dear Catastrophe Waitress
Titeltrack van waarschijnlijk het grootste hitalbum van de Schotten.

3. Hall & Oates - I Can't Go For That (No Can Do)
Over hits gesproken. Zag ze laatst spelen en beginnen met 3 hits. Jammer, dacht ik… Nu is de koek wel op, maar ze blijken meer hits te hebben dan ik dacht. Of ik heb vroeger vaker naar Hall & Oates geluisterd dan gezond voor me is.

4. Daryll-Ann - Always Share
Jaaaaahaaaa. Die Daryll-Ann-box komt er echt nog een keertje. Wel een tip: probeer niet 's werelds grootste airdrummer uit te hangen als je naast Jeroen Kleijn zit. Een afkeurende blik van zo'n 3 minuut 33 is het gevolg.

5. Electric Light Orchestra - Don't Bring Me Down
Don't Bring Me Down, Brrrrrruuuce!

6. Bass Drum Of Death - Get Found
Zag ze op SXSW, maar kon me niet echt bekoren. Dit liedje rockt echter als een tiet!

7. Duran Duran - Girls On Film
Terug naar het jeugdsentiment. Met een video die alleen na 10en uitgezonden mocht worden.

8. Stephen Duffy - Kiss Me
Vlak voordat Duran Duran tekende bij EMI verliet Stephen 'Tin Tin' Duffy de band. Wat er met Duran Duran gebeurde mag bekend zijn. Van Stephen Dufffy kennen we alleen nog Kiss Me.

9. The Smiths - This Charming Man
Waar Into The Great Wide Open is, is St. Paul. Waar St. Paul is, is Morrissey. En gelukkig maar.

10. The Miracles & Billy Griffin - Love Machine
En hier is mijn geile ochtendstem: Oooohooooh Yeaaaah!

11. Primal Scream - Rocks
Primal Scream doet The Stones.

12. Jake Bugg - Trouble Town
Wie niet bij Mozes was in De Bolder afgelopen zondag, zat waarschijnlijk in het bos bij Jake Bugg. Helaas alleen dit ene nummer te vinden. Ben benieuwd naar de rest.

13. Fischer-Z - Limbo
Wilders ligt er uit. Limburgers verenigt u!

14. King - Love & Pride
De hit op mijn MTV destijds. Frontman Paul King wist toen nog niet dat ie z'n carrière uiteindelijk bij datzelfde MTV zou vervolgen als presentator.

15. Supergrass - Mansize Rooster
Mij kun je sowieso wakker maken voor Supergrass. Mansize Rooster van hun debuut was ik zelfs even vergeten.

16. Television - Friction
Ze schijnen nog steeds te bestaan. Maar Marquee Moon uit 1977 is wel een onovertroffen classic. Een nieuwe plaat moet nog komen. Tot die tijd: Friction!

17. Roxy Music - Virginia Plain
De eerste hit van Roxy Music. What's her name? Viriginia Plain!

18. Cracker - Movie Star
We slaan Low en Get Off This van Kerosene Hat even over. Movie Star it is!

19. Eddie Floyd - Big Bird
Rob Stenders draaide dit eindeloos in z'n nachtuitzendingen in de jaren '90. Wat een hit!

20. Marmalakes - Geneva Hall
We wachten nog steeds op de eerste Marmalakes-plaat. Maar hier Geneva Hall van hun laatste EP. Meeeer! Maar nu eerst weekend!

Geen opmerkingen: