23 november 2012

Wilde Ideeën & Nieuwe Muziek (186)


  • 'Spotify’s plan for rescuing the music industry: let it fall apart first.' Iets te heftige kop boven een aardig overzichtsartikel wat Spotify nu werkelijk doet (via Bas). Niks nieuws, wel helder opgeschreven. Onze eigen Black Atlantic is niet onder de indruk, integendeel.
  • Meer toekomstvisie van Chris Anderson (ex-hoofdredacteur Wired, schrijver van The Long Tail en Free), over de nieuwe industriële revolutie en 3D-printers (via andere Bas): "Een 3D-printer neemt alle complexiteit weg, net als een gewone printer dat doet bij uitgeven. Je drukt op een knop en klaar ben je. Dankzij mijn creditcard had ik een fabriek in China die voor me werkte, binnen tien dagen had ik de producten in huis. Toen realiseerde ik me dat de wereldwijde supply chains openstaan voor het individu." Lees het in zijn nieuwe boek Makers.
  • Da's geen geld: nog geen €30 voor een spoedcursus om je Engelse uitspraak te verbeteren bij Buffi.

Geen opmerkingen: